Kontorlokalerne i Brohusgade 17 skal måske opsiges i løbet af 2017

Bestyrelse -

20150802_133320[1]

Grundet dårlige udsigter for 2017 i forbindelse med FOS fra Københavns kommune bliver det måske nødvendigt, at Døvania må afstå fra kontorlokalerne for at sikre Døvanias økonomi i nogle år endnu. Foreløbig ser det ud til, at Døvania kan fortsætte med at anvende lokalerne i 2017 (hvis vi ikke skal tilbagebetale noget af FOS-tilskuddet for 2016), og imellemtiden arbejder bestyrelsen på at finde en brugbar løsning.

Københavns kommune har for 3 uger siden meldt ud, at FOS yder et driftstilskud baseret på antallet af medlemmer, der bor i Københavns kommune, og det betyder, at der ikke gives driftstilskud for medlemmerne, der bor udenfor, og man må derfor selv tage kontakt til disse kommuner for at skaffe tilskud for dem. I det værste scenarie er det tale om 25% af vores samlede medlemmer, der bor i Københavns kommune. Det er lidt skræmmende at opdage på den måde, at mange af vores medlemmer bor udenfor Københavns kommune, når man har været vant til at modtage et driftstilskud uanset medlemmernes bopæl.

Bestyrelsen er i dialog med Københavns kommune, og vi vil vende tilbage senere med flere og gerne gode nyheder. Hvis kommunen står fast ved, at beslutningen også gælder på handicapområdet, så kan det betyde en del for Døvania, for så må vi undersøge, om Døvania har ressourcer nok til at kunne udføre opsøgende arbejde og forklare kommunerne sammenhængen og hvorfor det er vigtigt for Døvania at kunne modtage et tilskud til driften. Bestyrelsen har fokus på det på de næste bestyrelsesmøder, hvor vi vil drøfte, hvad der kan gøres.

På koordineringsmødet sammen med afdelingslederne den 8. september fremlagde bestyrelsen dette, og der blev også drøftet behovet for at have kontorlokalerne for afdelingerne, idet det var bestyrelsens opfattelse, at kontorlokalerne ikke bliver brugt meget af afdelingerne til f.eks. møder, samvær og andre ting. Behovet for at have kontorlokalerne bliver mindre efterhånden, som de fleste ting kan klares gennem mails, Skype/Facetime, før/under/efter træningssamlingerne eller hjemme/caféer. Hvis det fortsætter sådan, så kan man snart kalde kontorlokalerne for opbevaringssted til gamle bestyrelsespapirer, sportsmaterialer, pokaler/præmier og andre ting.

Regnskabsmæssigt koster lokalerne mellem 42.000 og 47.000 kr. om året afhængigt af mængden af forbruget. I 2016 har vi brugt lokalerne meget mindre i forhold til 2015 i følge mødekalenderen, og med hensyn til rengøring er bestyrelsen meget glad for at Hanne Rasmussen helt frivilligt gerne kommer forbi en gang om måneden og hjælper os, og på det område har vi sparet en del. I forbindelse med opsigelse af lokalerne står der i lejekontrakten, at der er 3 måneders opsigelse, og derfor ønsker bestyrelsen, at dette drøftes på næste års generalforsamling.

Hvis vi skal opsige kontorlokalerne, så bliver det som en generalforsamlingsbeslutning, idet bestyrelsen ønsker alles opbakning. Bestyrelsen vil løbende udarbejde et notat, som vil blive fremlagt på den ordinære generalforsamling berammet til lørdag den 11. marts 2017.

Bestyrelsen er ligeledes åben for andre forslag/ideer og svarer gerne på forskellige spørgsmål under kommentarer på hjemmesiden.

Kommentér artiklen

I henhold til offentlighedsloven vil anonyme indlæg blive slettet - og det samme gælder indlæg, der ikke overholder en sober tone. Din email adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kommende events

Der er desværre ingen events med den nuværende søgning.Se alle events

Tilmeld nyhedsbrev

Døvania Menu