Formandens videobrev om generalforsamling 2016

Bestyrelse -

Hej!

Mit navn er Christian, tegnnavnet er ”computer”, og jeg er formand her i Døvania.

Jeg vil fortælle om Døvanias situation, som skal drøftes på vores generalforsamling på søndag den 13. marts 2016.

Bestyrelsen har på to sidste bestyrelsesmøder drøftet Døvanias situation og idrætsforeningens fremtid, fordi bestyrelsen er lidt bekymret over, at det er så svært at finde engagerede, motiverede og erfarne folk til forskellige bestyrelsesposter og andre opgaver i Døvania. Det er spændende at arbejde i bestyrelsen her i Døvania.

Vi besluttede at lave videobreve om forskellige ting op til generalforsamlingen og håber at der vil komme mange til Døvanias generalforsamling den 13. marts.

Ifølge nuværende og gældende vedtægterne skal bestyrelsen have den sammensætning: en formand, en kasserer og tre bestyrelsesmedlemmer. Det vil vi lave om på fordi der har været mange, der har takket nej til kassererposten. Bestyrelsen besluttede at lave anderledes fordeling af vigtige opgaver for at kunne være fuldtallig på 5 personer.

F.eks. måtte næstformanden have ansvaret for medlemsstyringen, og jeg havde ansvaret for bogføringen og regnskabsstyring for at kunne give plads til andre spændende opgaver for de øvrige bestyrelsesmedlemmer. Arbejdet i bestyrelsen er meget spændende.

Faktisk kan det gøres nemmere, hvis man husker på at bestyrelsen består af 5 medlemmer og 2 suppleanter, hvis alle kan bidrage med noget forskelligt, så bliver det nemt at fordele opgaver mellem os. Opgaver kan altid rokeres i bestyrelsen løbende.

Hvis du er interesseret i at stille op selv, så vil det være dejligt, og send os en mail om det.

Hvis man har fulgt med i bestyrelsens nyhedsbreve i løbet af 2015, så vil man fornemme, at der har været meget at lave i 2015, men jeg kan berolige jer med at det meste var oprydningsopgaver (lave struktur i tingene, beskrive processer skriftligt, gøre tingene mere effektiv) og indførelse af bestemte procedurer. Der er faktisk gjort plads til nye opgaver og kreativitet fremover.

Til generalforsamlingen skal der vælges nye folk til bestyrelsen, fordi André Kobberholm stopper i bestyrelsen pr. 1. februar på grund af hans nye job hos Dansk Døve-Idrætsforbund (DDI), et bestyrelsesmedlem ønsker at være suppleant, og en suppleant overvejer at stoppe helt. Det er heller ikke meningen, at jeg skal fortsætte som formand i længere tid.

Derfor er bestyrelsen i gang med at finde folk til Døvanias bestyrelse, og vi har brug for folk, der brænder for bestyrelsesarbejde på følgende områder, der er vigtige for Døvania:

• Medlemsstyring (medlemskaber, kontingenter, DDI-kontakt og værktøj: Microsoft Excel)
  • Regnskabsstyring (bogføring, regnskab, budgetter og værktøj: Microsoft Excel)
  • Holde styr på hal- og banebookinger (både inden- og udendørs) der styres gennem Københavns kommune
  • Styring af FOS hos Københavns kommune (driftstilskud baseret på medlemsantal og aldersgrupper – ca. 2 gange om året)
  • Styring af §44 hos Dansk Handicap Idrætsforbund (godtgørelse af transportsudgifter til idrætsaktiviteter – ca. 3 gange om året)
  • Vedligeholdelse af kontakt til lederne af sportsgrenene under Døvania

Dermed er der brug for folk, som har følgende egenskaber:

• God til administrationsarbejde/kontorarbejde
  • God til at bevare overblik i alle situationer
  • God til at motivere folk
  • Har stor entusiasme
  • Er engageret
  • Har mod på nye udfordringer

Man er altid velkommen til at spørge, såfremt man vil vide mere. Bare tag fat i en af os fra bestyrelsen. Vores mailadresser kan findes på hjemmesiden. Under “Foreningen” kan du finde vores kontaktoplysninger.

Kom til generalforsamlingen for at give opbakning!

Vær ikke bange for at komme!
Hjælp Døvania videre i fællesskab!

Til sidst vil jeg gerne udtrykke LÆNGE LEVE DØVANIA!

Kommentér artiklen

I henhold til offentlighedsloven vil anonyme indlæg blive slettet - og det samme gælder indlæg, der ikke overholder en sober tone. Din email adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Kommende events

Der er desværre ingen events med den nuværende søgning.Se alle events