Annonce

Nyhedsbrev fra formanden inden sommerferien

Bestyrelse -

Kære medlemmer!

Der er sket en hel del siden sidste nyhedsbrev, og jeg havde nemlig ikke regnet med, at jeg vil kunne skrive et langt nyhedsbrev.

Allerførst vil jeg berolige jer med, at vores hjemmeside bliver udbygget med flere funktioner med tiden. Vi har aftalt med leverandøren, at hjemmesiden bliver helt færdig den 25. august. Efterhånden kommer der flere funktioner, og vi kan kun overraskes! Jeg synes, at den nye hjemmeside har et flot professionelt design.

Her gives en ultrakort orientering om idrætsforeningens regnskabsstatus pr. 22. juni 2015:
Regnskabet udviser et pænt overskud på lidt over 38.000 kr., og vi har fået kapitalfordelingen helt på plads. Nogle har henvendt sig med spørgsmål om, hvordan kapitalen ser ud for hver idrætsgren, og de ser således ud pr. 22. juni 2015:

Hovedforeningen 78.224,28 kr.
Badminton 15.809,36 kr.
Bowling ikke helt på plads – forklaring følger længere nede i nyhedsbrevet.
Cykelsport 199 kr.
Damefodbold 10.796,97 kr.
Dykning 24.604 kr.
Golf 6.852,98 kr.
Herrefodbold 0 kr.
Herrefutsal 40 kr.
Håndbold 1.733 kr.
Orientering 12.579,52 kr.
Vandsport 30.101,25 kr.
Volleyball 22.066,12 kr.

Der kommer en del aktivitet, som påvirker regnskabet betydeligt: DM golf, 2 x husleje, volleyballstævne og som vi nævnte på generalforsamlingen en mulig tilbagebetaling af FOS i december måned. Så vi håber fortsat på en positiv udgang på 2015.

Sponsor til Døvania – der arbejdes fortsat på dette. Vi blev lettere distraheret af DNTMs overraskende udmelding på Facebook om, at der ikke skal tegnes sponsoraftaler mellem et tegnsprogstolkefirma og en idrætsklub/en person, hvis idrætsklubben/personen samtidig bestiller tolke hos firmaet. Bestyrelsen har arbejdet på udmeldingen, og vi mener at have en mulighed for at tegne sponsoraftaler.

Bestyrelsen er glædeligt overrasket over, at der er kommet henvendelser fra medlemmer og tidligere medlemmer med ideer om at etablere håndboldhold for herrer og kvinder. På herresiden er det kun tale om at få en hal til at træne og vedligeholde deres landsholdstræning på denne side af Storebælt. På kvindesiden er der nogle interesserede i at etablere et hold – måske har herrelandsholdet givet kvinderne lyst til at spille håndbold efter deres flotte turnering i Herning. Bestyrelsen er bestemt interesserede i at finde en løsning og har bedt dem om at gå videre med ideerne.

I sidste uge fik vi en god mail fra en far til en CI-opereret datter. Han spurgte, om Døvania har en basketballafdeling, hvor hans datter kunne være med i. Desværre har Døvania ikke en basketballafdeling, og vi tilbød muligheden ved at deltage i de andre grene.

Et medlem har henvendt sig med en god ide: han vil forsøge at genoplive en 7 mands fodboldhold. Vi er i gang med at undersøge muligheder for at deltage som et hold under en DGI turnering på grund af DBUs forholdsvis ny regel om at kun spille for en klub under DBUs regi, hvilket betyder, at man ikke samtidig kan spille for sin hørende klub og Døvania uanset holdtype (7 eller 11 mands) og turneringsform (KBU, JBU). Bestyrelsen håber, at der kan findes en god løsning, så der igen kan spilles fodbold under Døvania.

Glæden stopper heller ikke her, for vi har fornylig modtaget en henvendelse fra tidligere fodboldspillere, som gerne vil etablere en Old Boys afdeling, hvor de gamle koryfæer vil mødes over en omgang god hyggefodbold under KBU, og de ønsker ikke en hal til træning, idet de har familie og arbejde, så det er kun for gammelt venskabs skyld, at de vil spille i en oldboys turnering og mindes de gode gamle dage og dyrke motion for at holde formen ved lige. Bestyrelsen er bestemt positiv her.

Samtidig er det altid dejligt med sådanne meldinger, og alle er derfor velkommen til at henvende sig til os med ideer om nye sportsgrene eller genetablering af gamle sportsgrene i Døvania. Vi kan endda anbefale, at man først undersøger, om der er flere personer, der deler samme interesse, for det er betydeligt nemmere at få oprettet et hold eller en gren, hvis der er flere interesserede, inden man henvender sig til os.

Vi er kommet rigtig i gang med forberedelserne til volleyballstævne i november måned. Datoen er fundet, og lige nu er vi ved at finde ud af, hvilken hal der skal anvendes til arrangementet. Det kan fortælles, at vi har 3 haller at vælge mellem. André Kobberholm og Nina Bantz arbejder på højtryk for at få tingene til at falde på plads. Hold derfor et godt øje på vores nye hjemmeside. Ingen tvivl om at der vil være behov for frivillige til stævnet. Bestyrelsen har besluttet, at såfremt der blandt tilmeldte deltagere findes personer, som skylder kontingent til en idrætsklub under DDI, kan de ikke få lov til at deltage i stævnet, med mindre kontingentet betales inden stævnets start. Der samarbejdes med Dansk Døve-Idrætsforbund (DDI) om dette.

Det er dejligt med alle de gode ting, men vi er også ramt af en tragedie i vores bowlingafdeling. Vi har mistet vores æresmedlem Elly Noormagi, som måtte kaste håndklædet ind i ringen i kampen mod den frygtelige kræftsygdom. Elly blev genvalgt som kasserer ved deres generalforsamling ikke for så lang tid siden, og hun havde ideer om at få 100% kontrol over bowlingafdelingens økonomi. Hun nåede desværre ikke så langt med ideen, og bowlingleder Dorte Zachariassen kontaktede mig med henblik på kassererposten. Det er planlagt, at bowlingafdelingen skal have en ekstraordinær generalforsamling i august måned, og det er aftalt, at indtil videre står bestyrelsen for bogføring og betaling af deres regninger.

Efter en forhåbentlig varm og solrig sommerferie skal bestyrelsen og lederne holde et koordineringsmøde den 1. september, hvor der bl.a. skal snakkes om budget og kontingenter for næste år 2016. Det er derfor anbefalelsesværdigt at huske at spørge ind til det hos sin leder efter mødet. Det er også relevant for jer, kære medlemmer!

Bestyrelsen har forsøgt at finde en mulighed for at dele DDL’s rengøringsfolk til en månedlig rengøring på kontoret, men der var ikke ressourcer at kunne afgive. Døvania må derfor selv finde en løsning på det. Bestyrelsen har besluttet, at der er rengøringsdag den 16. juli kl. 10 – 18, og interesserede frivillige er hjertelig velkommen til at hjælpe bestyrelsen med at gøre rent på kontoret. Giv mig besked med en mail til christian@dovania.dk. Vores to do liste er lang nok til, at den kan beskæftige 10 mennesker.

Døvania afholder stadig en medlemsfest den 12. september – har du husket at tilmelde dig? Vores Damefodbold står stadig for arrangementet og der kommer snart flere detaljer omkring medlemsfesten på hjemmesiden.

Bestyrelsen har aftalt at det frivillige arbejde for idrætsforeningen står på en lavere blus i hele juli måned. Dog er der lavet en vagtliste for at holde øje med vores mails. Hvis der sendes mail på bestyrelse@dovania.dk, så vil vi fange mailen og se hvad vi kan gøre. Derfor anbefaler vi, at hvis man står med en akut eller alvorlig situation og vil have fat i bestyrelsen, så send mail til bestyrelsens mailadresse. Alle andre mailadresser bliver først checket efter den 1. august. Til orientering har vi et bestyrelsesmøde den 25. august 2015.

God sommer til alle og på gensyn til august!

LÆNGE LEVE DØVANIA!

Venlig hilsen
Christian Høybye
formand, Døvania

Kommentér artiklen

I henhold til offentlighedsloven vil anonyme indlæg blive slettet - og det samme gælder indlæg, der ikke overholder en sober tone. Din email adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Kommende events

Der er desværre ingen events med den nuværende søgning.Se alle events

Tilmeld nyhedsbrev

Døvania Menu