Annonce

Nyhedsbrev fra bestyrelsen efter sommerferien

Bestyrelse -

Kære medlemmer!

Så er vi i gang igen efter en dejlig og velfortjent sommerferie.

Siden sommerferiens slut har vi bl.a. nået 2 bestyrelsesmøder, 3 FU-møder, 1 koordiineringsmøde, mange små møder i udvalgene og til sidst det bedste: et velgennemført medlemsfest arrangeret af vores søde futsalpiger. Under bestyrelsesmødet i tirsdags kom vi pludselig i tanker om, at vi ikke har udsendt et nyhedsbrev for august måned, og formanden svarede dertil, at der nok ikke var behov for det, når vores hjemmeside bliver mere og mere udbygget. Til sidst kom vi frem til, at nyhedsbrevet er blevet populært blandt medlemmerne, så vi håber, at vi bliver tilgivet for vores forglemmelse i august måned med dette nyhedsbrev.

HJEMMESIDE

Hjemmesiden – hvad er status lige nu? Vi ved godt, at vi har skrevet i det tidligere nyhedsbrev, at hjemmesiden skulle være helt klar til drift i slutning af august, men vi synes dog, at hjemmesiden er brugbar nu med de mange forskellige nyheder. Formanden føler sig informeret gennem hjemmesiden om andre aktiviteter, der ellers ikke kommer forbi skrivebordet, og det viser, at udvalgslederne er blevet gode til at levere nyheder efterhånden. Ros til udvalgslederne for deres indsats for at fortælle om deres egne aktiviteter. Det forventes, at hjemmesiden bliver helt færdig inden næste bestyrelsesmøde den 20. oktober. Men det betyder ikke, at der vil blive lukket for nye ideer til hjemmesiden, så hvis I har en ide om forbedring af hjemmesiden, så tøv ikke med at sende en mail til fu@dovania.dk.

ØKONOMI

Døvanias økonomi ser fortsat god ud til bestyrelsens overraskelse, og der skal gå meget galt, hvis vi skal slutte året med et underskud. De næste 3 måneder tyder ikke på, at der vil komme ekstra store udgifter ud over dem, som vi har skrevet om i sidste nyhedsbrev, så vi har omsat nogle ideer til virkelighed, og en af dem skal være en lille overraskelse, der vil blive afsløret under vores volleyballstævne DØWOLLEY. Grundet det uventede positive billede af økonomien har bestyrelsen nedprioriteret arbejdet omkring sponsorer til idrætsforeningen, idet der er kommet andre opgaver, der er mere relevante. I det nye år vil vi satse på at kontakte potentielle sponsorer og præsentere vores nye sponsormateriale, som forventes at være færdigt inden jul.

KOORDINERINGSMØDE

Den 1. september holdt bestyrelsen og lederne et koordineringsmøde. Udvalgslederne mødte talstærkt op, og 10 ud af 11 grene var repræsenteret. Næstformand André fortalte, at der ikke har været så mange indenfor de sidste par år, hvilket glædede bestyrelsen meget. Bestyrelsen følte sig også beriget af ledernes intensive interesse for, at udvalgene kører godt.

Mødet blev samtidigt startskuddet til arbejdet med budgetter og kontingenter for næste år 2016. FU er nu i gang med at lave noget opstartmateriale til udvalgene og bestyrelsens kontaktpersoner. Det vil også være fantastisk, hvis medlemmerne også hjælper med at finde på aktiviteter, som kunne være turneringer eller køb af materialer, og så kunne man finde ud af om det kan lade sig gøre at gennemføre ideerne.

BUDGET 2016

FU glæder sig til at arbejde sammen med udvalgene, og bestyrelsen har besluttet, at budgetterne for 2016 skal være færdige i december måned, og de bliver forsynet med to scenarier: kontingenter med DDI licens som i dag og kontingenter med den nye DDI andele, som blev vedtaget på DDI’s repræsentantskabsmøde i april. Det afgørende er, om den nye elektroniske medlemsmodul bliver implementeret i DDI’s nye hjemmeside og driftsklar pr. 1. januar. Modulet skulle være undervejs nu, og Døvania skal være en testklub i testfasen oktober måned og resten af klubberne skulle være med i november måned. Såfremt medlemsmodulet ikke kan godkendes eller være helt klar senest den 1. december, bliver projektet droppet, og man gennemfører så ikke den nye medlemsstyring hos DDI og vender tilbage til det nuværende som hidtil.

RENGØRING

I sidste nyhedsbrev skrev vi om muligheden for at dele 1866’s rengøringsfolk til en månedlig rengøring på kontoret, og vi må derfor selv finde en løsning. Men det varede ikke så længe, for der kom en mail til bestyrelsen fra et medlem med et tilbud om at stå for rengøringen på vore kontorlokaler på frivillig basis og samtidig at lære os at kende og lære tegnsprog samtidig. Bestyrelsen blev meget glade for tilbuddet, og FU holdt fornylig et møde med medlemmet omkring rengøringsarbejdet og se lokalerne nærmere. Vores nye rengøringsfrivillig starter med den første rengøring på mandag! Vi vil senere komme med et lille portræt af den friske rengøringsfrivillige på hjemmesiden. Det bliver spændende at læse hvem der har meldt sig.

MEDLEMSFEST

Vores dygtige og søde futsalpiger stod for vores medlemsfest den 12. september, og vi kan konstatere, at festen var absolut en kæmpesucces. Alle der deltog hyggede sig rigtigt godt, og vi var omkring 70 personer. Underholdningen var helt i top – pigerne blev udfordret af festgæsterne, og bestyrelsen fik opgaver af pigerne og andre sjove selskabslege. Futsalpigerne skal hermed have en stor tak for det meget flotte arrangement! Vi kan nok forvente, at festen efter vores volleyballstævne DØWOLLEY også bliver lige så sjov som medlemsfesten.

DDI KLUBSEMINAR

Der skal være et klubseminar i Aalborg, som Klub og Breddeudvalget hos DDI står for, og vores repræsentanter er André Kobberholm og Emil Clemmensen. Seminaret løber af stablen den 23. – 24. oktober, og det er ligeledes ærgerligt at kunne læse, at der kun kommer repræsentanter fra 5 klubber til klubseminaret, og Døvania håber, at der vil komme flere til foråret næste år. Den endelige dagsorden vides ikke endnu, men ingen tvivl om at det vil blive et spændende seminar.

VOLLEYBALLSTÆVNE

Lørdag den 17. oktober afholder Døvania et spændende volleyballstævne, som har fået navnet DØWOLLEY. Allerede nu er der tilmeldt et par håndfulde hold fra hele landet, så der kan kun være en spændende,  hyggelig og ikke mindst social dag, der er i vente! Hvis du ikke skal spille, så kom alligevel for at heppe på holdene eller snakke med vennerne under hyggelige rammer i Sundbyhallen. Det er ikke kun om dagen, der er mulighed for at hygge sammen med vennerne, for man kan også deltage i festen i Brohusgade om aftenen.

Til orientering har vi vores næste bestyrelsesmøde den 20. oktober 2015.

 

LÆNGE LEVE DØVANIA!

Venlig hilsen
Christian Høybye
formand, Døvania

Kommentér artiklen

I henhold til offentlighedsloven vil anonyme indlæg blive slettet - og det samme gælder indlæg, der ikke overholder en sober tone. Din email adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Kommende events

Der er desværre ingen events med den nuværende søgning.Se alle events

Tilmeld nyhedsbrev

Døvania Menu